PokePolis
MENU
chio logo
wesołej zabawy! logo chio chips

Wesołej Zabawy karty Chio

Karty 49/50
98%
flaga polska

KARTY CHIO WESOŁEJ ZABAWY OPIS

Karty Chio Wesołej! zabawy to kolekcja 50 dwustronnych kart. Karty dodawane były do chipsów marki Chio. Przedstawiały cztery dziewczynki Igę, Patrycję, Paulinę i Sandrę (każda oznaczona innym kolorem). Na odwrocie karty Chio znajdowała się propozycja zabawy, skierowanych do dziewczynek.

  1. IGA
    Oglądałaś kiedykolwiek mecz koszykówki?
    Może polubisz tę grę. Musisz się do niej przygotować. Podziel koleżanki na dwie drużyny. Każda z was rzuca piłką lub papierową kulką do „kosza” wykonanego przez dziewczynkę z drużyny przeciwnej, z trzymanych przed sobą splecionych rąk. Niech każda z was rzuca po trzy razy. Zwycięża drużyna, która zdobędzie największą ilość punktów.
  2. Iga
    Ciekawe czy uda Ci się trafić do celu.
    Niech osoby w grupie odliczą na głos i zapamiętają swoje liczby. Wywołaj jakiś przypadkowy numer i rzuć w tę osobę papierową piłką. Trafiona osoba odpada. Jeśli nie uda Ci się trafić, to piłką rzuca ta osoba, której nie trafiłaś, a Ty przejmujesz jej numer. Zwycięzcą jest osoba która ostatnia zostanie na polu gry.
  3. Iga
    Sprawdź swoją zręczność.
    Wybierz koleżankę. Rozrzućcie dziesięć przedmiotów, które można łatwo wziąć w rękę. Połóżcie jeden kamyk na grzbiecie dłoni (tak jak na rysunku) i starajcie się jak najszybciej zebrać kamyczki. Jeśli kamyk spadnie wam z dłoni musicie dołożyć do rozsypanych jeden z zebranych kamyków. Potem to samo zadanie wykonuje inna para. Zwycięzcy znowu dobierają się parami aż do wyłonienia mistrza konkurencji.
  4. Iga
    Poznaj sprawność swoich koleżanek.
    Poproś, aby ustawiły się w rzędzie. Koleżanki na wypowiedziane słowo „jeden” mają kucać, na „2” podskoczyć, na „3” stanąć na jednej nodze (to Ty decydujesz jaką figurę mają wykonać koleżanki). Ta osoba, która niepoprawnie wykona zadanie odpada z gry.
  5. Iga
    Czy poradzisz sobie z tym „poplątanym” zadaniem?
    Każda z Was niech wybierze dla siebie cyfrę. Rozbiegnijcie się w różne strony. Tobie przypada numer zero. Weź kłębek nitki i rzuć do jedynki. Każda cyfra rzuca do siebie po kolei, trzymając kawałek nitki. Twoim zadaniem jest rozplątać pajęczynę nie dotykając żadnej z koleżanek.
  6. Patrycja
    Czy znasz sławnych ludzi?
    Gra polega na wymienianiu nazwisk sławnych ludzi. Podaj literę, na którą ma zaczynać się nazwisko np. K. Twoje koleżanki po kolei wymieniają nazwiska sławnych osób zaczynających się na tę literę (np. Kopernik). Odpada ta osoba, która nie będzie potrafiła podać nazwiska.
  7. Patrycja
    Czy znasz miasta świata?
    Ty rozpoczynasz grę, podaj pierwszą literę np. C, następnie po kolei koleżanki podają nazwy miast na tą literę np. Chicago. Ta, która nie będzie znała, odpada i podaje inną literę. Wygrywa ta dziewczynka, która zostanie sama.
  8. Patrycja
    Czy dobrze znasz swoje koleżanki?
    Każda dziewczynka wypisuje na kartce swoje imię. Kartki wrzućcie do miski i pomieszajcie. Wyciągasz jedną kartkę i starasz się tak naśladować tą osobę, aby pozostałe osoby odgadły, o kim mowa. Po wykonaniu zadania wskaż następną osobę do tej konkurencji.
  9. Patrycja
    Rusz głową.
    Twoim zadaniem jest przestawić gestami dziesięć czynności (np. czytanie, czesanie włosów, mycie rąk). Pozostałe osoby mają odgadywać co to za czynność.
  10. Patrycja
    Czy lubisz geografię?
    jeśli tak, to ta gra będzie dla Ciebie prosta. Podaj nazwę kontynentu lub kraju. Następnie wybrana koleżanka wymienia pięć charakterystycznych dla tego miejsca rzeczy. (np. miasta, zwierzęta, góra itp.). Odpada osoba, która nie będzie potrafiła podać tych pięciu informacji.
  11. Patrycja
    Czy matematyka to Twoja mocna strona?
    Zaproponuj koleżance, aby wybrała dowolną liczbę od 1 do 9. Pomnóż ją przez 2, dodaj do wyniku 14, podziel znowu przez 2 i odejmij początkową liczbę. Czy wynik zawsze wyniesie 7? Sprawdź.
  12. Patrycja
    Czy koleżanka mówi prawdę?
    Poproś ją, aby podała liczbę oznaczającą miesiąc jej urodzenia, pomnóż ją przez 2 i dodaj 5. Tą sumę pomnóż przez 50, do wyniku dodaj jej wiek liczony w latach. Od tego wyniku odejmij 250. Dwie ostatnie cyfry to wiek koleżanki a dwie pierwsze miesiąc jej urodzenia (jeśli liczba jest trzycyfrowa, to pierwsza cyfra oznacza miesiąc).
  13. Paulina
    Chcesz pięknie wyglądać?
    Poproś aby koleżanka zrobiła Ci fantazyjną … maskę. Jak? To proste. Niech weźmie kartkę papieru, wytnie otwory na oczy, nos i usta i zrobi na niej kredkami makijaż. Nałóż sobie ją na twarz. Potem zmiana ról, teraz Ty robisz jej „makijaż”. Jeśli jest was więcej to stwórzcie pary i potem oceńcie swoje prace. Wybierzcie miss.
  14. Sandra
    Czy masz bujną wyobraźnię?
    Opowiedz niesamowitą, straszną historie. Aby stworzyć atmosferę zgaś światło i zapal świeczkę.
  15. Sandra
    Sprawdźmy, czy masz silne płuca.
    Do tego zadania potrzebna jest kuleczka z papieru. Połóż kulkę na środku stołu lub narysowanego na ziemi prostokąta. Wybierz koleżankę. Usiądźcie po przeciwnych stronach oznaczonego pola. Na dany sygnał zaczynajcie dmuchać w kulkę. Ta osoba, która zdoła wydmuchać kulkę za linie oznaczającą koniec pola przeciwniczki, wygrywa. Następnie walczy inna para , aż do wyłonienia ostatecznego zwycięzcy.
  16. Sandra
    Sprawdź czy koleżanki mają dobry słuch.
    Potrzebny jest dzwoneczek, grzechotka lub inna rzecz wydająca dźwięk. Koleżanki mają zasłonić sobie oczy. Ty poprzez dźwięk sygnalizujesz swoje miejsce, koleżanki mają Cię odnaleźć.
  17. Sandra
    Czy umiesz trochę zmyślać?
    Wybierz z grupy siedzącą koło Ciebie koleżankę, opowiedz jak ją poznałaś. Staraj się trochę pozmyślać, inne dziewczynki mają za zadanie odgadnąć czy mówisz prawdę.
  18. Sandra
    Czy znasz swoją przyszłość?
    Zabaw się we wróżenie. Połóż na stole 5 jednakowych talerzyków. Pod talerzyki włóż klucz, pieniążek, guzik, zapałkę i szpilkę. Wylosuj talerzy. Jeśli znajduje się pod nim klucz – rozwiązujesz jakiś problem, pieniążek – dostaniesz gotówkę, szpilka – uważaj na nieszczere przyjaciółki, zapałkę – niedługo wybuchnie ogień uczuć, guzik – nie otrzymasz oczekiwanej rzeczy.
  19. Sandra
    Sprawdźmy, czy masz wyobraźnię jak Leonardo da Vinci.
    Twoje koleżanki wybierają jakiś przedmiot, Twoim zadaniem jest narysować go mając zamknięte oczy. Życzymy powodzenia. Wierz nam, nie jest to takie proste.
  20. Sandra
    Czy masz wrażliwy dotyk?
    Do nieprzezroczystej torby foliowej włóż przedmiot. Po kolei każda dziewczynka ma dotknąć rzecz poprzez folię. Następnie napisze na kartce, co to jest. Wygrywa ta z was, która bezbłędnie rozpozna przedmiot.
  21. Iga
    Nie tylko dla chłopców!
    Pewnie jesteś od nich lepsza! Weź piłkę, nadmuchaj balon lub zrób kulkę z papieru. Podziel koleżanki na dwie grupy. Po kolei podbijajcie nogami . Zsumujcie ilość podbić w każdej grupie. Ta drużyna, która podbiła najwięcej razy, wygrywa. Jeżeli odbijanie samymi tylko nogami jest dla was za trudne, starajcie się odbijać wszystkim tak, alby przedmiot nie spadł na podłogę. Możecie utrudnić sobie zadanie, podbijając tylko jedną nogą lub tylko głową. Sposób zabawy zależ od Ciebie.
  22. Iga
    Czy szybko biegasz?
    Potrzebne Ci będą spinacze do bielizny. Stwórz dwie drużyny. Zespoły mają za zadanie doczepić spinacze na ubraniach przeciwnej drużyny. Wygrywa drużyna, która przyczepi spinacze wszystkim przeciwnikom.
  23. Brak
  24. Iga
    Sprawdź swoją równowagę.
    Dobierz pary, połóżcie torebkę chipsów Chio na głowę i postaracie się pokonać 10-cio metrową trasę jak najszybciej. Zwyciężczynie dalej ze sobą rywalizują, aż do wyłonienia mistrzyni.
  25. Iga
    Czy jesteś szybka?
    Do tego zadania będzie Ci potrzebnych 10 cienkich patyczków i rękawiczka, najlepiej z jednym palcem. Stwórz pary. Zbierajcie jak najszybciej rozrzucone patyczki. Ta dziewczynka, która zbierze w parze szybciej, przechodzi do następnego etapu. Zwycięzcy grają ze sobą, aż do wyłonienia mistrzyni.
  26. Iga
    Zagrajcie w kolory.
    Stwórzcie okrąg. Zaczynasz grę rzucając piłkę lub kulkę z papieru i jednocześnie wypowiadając dowolny kolor. Łapać można wszystkie kolory oprócz czarnego. Kto złapie piłkę lub kulkę na „czarny” odpada z gry.
  27. Iga
    Ta konkurencja sprawdzi Twój spryt.
    Poproś koleżanki żeby utworzyły okrąg. Dziewczyny rzucają między sobą piłkę lub kulkę Papierową tak byś nie mogła jej złapać. Do kręgu wchodzi osoba, której rzut przechwyciłaś.
  28. Iga
    Traf do narysowanego koła!
    Dobierzcie się w pary. Każda z dziewczynek wybiera pięć małych przedmiotów (np.: grosiki, kamyki, zapałki, guziki). Z ustalonego punktu rzucacie tymi przedmiotami do narysowanego koła, kto trafi najwięcej razy wygrywa i spotyka się z inną zwyciężczynią. Możecie utrudnić sobie zadanie i rzucać na jednej nodze. Grę wygrywa osoba, która pokona wszystkie rywalki.
  29. Patrycja
    Uwaga! Czeka Cię zabawa w Historię.
    Przy pomocy podręcznika, zadajesz pytania dotyczące jakiegoś zdarzenia z Historii (np. W jakich latach panował Mieszko I? Kiedy człowiek po raz pierwszy stanął na księżycu?), wybrana koleżanka podaje rok tego zdarzenia, ma trzy szanse, które są punktowane. Gdy za pierwszym razem koleżanka nie odpowie, Ty podpowiadasz: „mniej lat, więcej lat”. Gdy odpowie za pierwszym razem dostaje 3 punkty, za 2 razem 2 punkty i za 3 razem, jeden punkt. Gdy nie odpowie odpada. Jakie proste, prawda?
  30. Patrycja
    Czy jesteś oczytana?
    Każda z dziewczynek wypisuje na kartce tytuł książki. Losujesz jeden z nich i starasz się cechami charakterystycznymi opisać każdą książkę (np. podając bohaterów, przybliżając zdarzenia). Koleżanki starają się odgadnąć tytuł. Potem wyznaczasz inna koleżankę.
  31. Patrycja
    Czy na pewno znasz swoje koleżanki?
    Niech każda z was spisze na kartce swoje ulubione rzeczy. Pomieszajcie kartki. Masz za zadanie odgadnąć, do których z osób pasują poszczególne rzeczy wypisane na kartce.
  32. Patrycja
    Czy potrafisz czytać? Tak? Sprawdzimy.
    Twoim zadaniem jest napisać zdanie składające się z pięciu słów. Koleżanki po kolei, jak najszybciej się da – czytają słowa wspak np. „dwie dziewczynki idą do szkoły” przeczytać to zdanie trzeba tak: „eiwd iknyzcweizd ądi od yłokzs”. Która z Was będzie najszybsza ta wygrywa.
  33. Patrycja
    Czy gra w słówka to Twoja mocna strona?
    Znowu zadanie bardzo proste. Podajesz dziesięć liter. Muszą być choćby 3 samogłoski. Dajesz koleżankom pięć minut, która z nich wymyśli najwięcej wyrazów ta wygrywa.
  34. Patrycja
    Sprawdź swoją wiedzę z zoologii.
    Wszystkie dziewczynki rysują na kartkach jakieś zwierzę. Wylosuj jeden z rysunków i Twoim zadaniem jest naśladowanie tego zwierzęcia bez wydawanie dźwięku. Potem wskazujesz inną koleżankę, która losuje następną kartkę.
  35. Paulina
    Czy chcesz wiedzieć, kiedy znajdziesz swojego wybranego?
    Do zabawy potrzebny będzie but, linijka i ołówek. Zacznij ustawiać te przedmioty jeden po drugim, od ściany do drzwi pokoju. Jeżeli pierwszy dotknie but to jeszcze będziesz długo czekała, jeżeli linijka, wybrany jest tuż tuż, a gdy ołówek dotknie drzwi to świadczy, że go znasz tylko musisz lepiej się rozejrzeć. Potem wybierz kolejną dziewczynkę do tego zadania.
  36. Paulina
    Którego kolegę lubisz najbardziej?
    Koleżanki piszą na kartkach imiona waszych kolegów. Mieszasz kartki, losujesz jedną z nich. Koleżanki mają pomóc napisać Ci romantyczny liścik do tej osoby. A potem wyślijcie list do tego chłopca. Pamiętaj abyś zostawiła swój znak na kartce np. odciśnięte usta, zapach Twoich perfum, rysunek.
  37. Paulina
    Czy chcesz mieć fajny warkocz?
    wykażcie się fantazją. Dobierzcie się w pary, które w tym samym czasie zaczynają rywalizować. Jedna dziewczynka robi drugiej warkocz lub warkoczyki. Pamiętaj, że dla ozdoby możesz coś kolorowego wpleść we włosy. Wybierzcie trzy osoby oceniające od 1 do 6. W tym zadaniu wygrywa para, która zdobędzie najwięcej punktów.
  38. Paulina
    Czy znasz się na muzyce?
    Zapisz na kartce nazwę zespołu muzycznego. Staraj się za pomocą najważniejszych jego cech przedstawić ten zespół np. zachowanie na scenie. Koleżanki mają za zadanie odgadnąć jego nazwę. Potem wyznaczasz następna osobę do roli opisującej.
  39. Paulina
    Ciekawe, co o sobie mówią?
    Wybierz dwie koleżanki i na ich plecach przymocuj kartki ze słowem je opisującym np. „wysoka” (obie dziewczynki nie mogą wiedzieć, co mają napisane). Ich zadaniem jest przeczytanie, co mają na plecach, oczywiście przeciwniczka nie chce do tego dopuścić i sama stara się odczytać kartkę rywalki.
  40. Paulina
    Zawładnij na chwilę Twoimi koleżankami.
    Dziewczynki rozbiegają się. Wykonują różne dziwne figury (Ty decydujesz, jakie to będą figury) np. chodzą na palcach wysoko podnosząc kolana, kręcą się w kółko. Na twoje klaśnięcie „zastygają” przez moment. Która z nich się ruszy ta odpada z gry.
  41. Paulina
    Czy masz zdolności aktorskie?
    Twoje koleżanki wymyślają jakąś scenę a Ty masz ją wykonać np. przedstaw cieszące się dziecko, biedną przygarbioną staruszkę. Po Twoim przedstawieniu, inna koleżanka odgrywa jakąś rolę. Która z was zostanie gwiazdą?
  42. Paulina
    Czy potrafisz ładnie śpiewać?
    Damy Ci szansę. Zaśpiewaj swoją ulubiona piosenkę. Koleżanki śpiewają z Toba refren. Ciekawe, jaką jesteś piosenkarką. Potem możesz wybrać inną koleżankę do tego zadania.
  43. Paulina
    Czy znasz grę w butelkę?
    Usadź koleżanki w kręgu. Na środku połóż butelkę. Zakręć nią. Koleżanka do której zwróci się główka butelki ma odpowiedzieć na Twoje pytanie dotyczące jej największej miłości. Ciekawe czy odpowiedzi będą szczere i nie będziecie się czerwieniły.
  44. Paulina
    Pokaż jak dobrze tańczysz.
    Włącz swoją ulubioną piosenkę i zacznij tańczyć, koleżanki mają Cię naśladować. Potem wyznacz trzy osoby i oceń czy potrafią tak tańczyć jak Ty.
  45. Paulina
    Czy byłaś na weselu?
    Znasz zabawę rzucania welonu przez pannę młodą? Zrób z papieru kulkę, poproś koleżanki, aby ustawiły się za Twoimi plecami i rzuć kulką za siebie. Ta, która ją złapie zdobywa punkt. Gra trwa do 10 rzutów. Potem rzuca osoba, która najwięcej razy złapała kulkę. Myślisz, że to właśnie ona pierwsza będzie panną młodą?
  46. Paulina
    Czy potrafisz odgadnąć jak wyglądają Twoi znajomi?
    Każda z dziewczynek rysuje jakąś koleżankę lub kolegę. Twoim zadaniem jest odgadnąć, kto jest na rysunku.
  47. Sandra
    Czy potrafisz ocenić dowcipy?
    Jesteś sędzią i przydzielasz punkty od 1 do 5 koleżankom mówiącym kawały. Każda ma możliwość opowiedzenia trzech dowcipów. Gdy ktoś nie zna kawałów, może odegrać śmieszną scenę. Wesołej zabawy.
  48. Sandra
    Sprawdź czy potrafisz rozpoznać swoje koleżanki.
    Zawiąż sobie oczy, okręć się wkoło trzy razy i próbuj poprzez dotyk odgadnąć, która koleżanka stoi przed Tobą.
  49. Sandra
    Ciekawe, jakie wymyślą dla Ciebie zadanie.
    Koleżanki piszą na kartce zadanie, jakie musisz wykonać. Składają kartki i wrzucają do miski, po zmieszaniu losujesz jedno zadanie i wykonujesz je. Pamiętaj, aby zadanie nie było niebezpieczne, ma być wesołe. Poruszcie swoją wyobraźnię.
  50. Sandra
    Czy znasz zabawę w głuchy telefon?
    Tak? Poproś koleżanki, aby się ustawiły w kolejce. Zapisz na kartce zdanie z minimum pięciu słów i odczytaj je cicho do ucha pierwszej koleżanki. Ostatnia osoba niech powie głośno, co usłyszała. Aby utrudnić, zdanie może składać się z dziesięciu słów. Zobaczysz, że nie jest to proste.



PokePolis
Scroll to Top