Przejdź do treści
Pokemon Logo
merlin collections logo

Pokemon Merlin seria 2

Naklejki 0/202
Kompletna 0%
flaga polska

OPIS KOLEKCJI POKEMON MERLIN SERIA 2

Druga z trzech serii naklejek Pokemon Merlin. Składa się z 202 ponumerowanych naklejek. Do kolekcji dołączony był album, który zawierał miejsce na wszystkie naklejki, oraz masę informacji, takich jak pokequiz, bitwy, abecadło Pokemon.

ALBUM POKEMON MERLIN SERIA 2

TREŚĆ ALBUMU:

To drugi oficjalny album do kolekcjonowania naklejek z Pokemonami. Tym razem przyłączamy się do Asha, towarzysząc mu w drodze do celu… A jest nim zostanie najlepszym na świecie trenerem Pokemonów. W trakcie podróży poznacie wielu nowych przyjaciół, nie wspominając o kilku wrogach, i oczywiście schwytacie całe mnóstwo Pokemonów.

Zaczynamy od pierwszego spotkania Asha z Pikachu. Potem przedstawimy sylwetki Pokemonów występujących w kluczowych odcinkach serialu telewizyjnego, w tym nowego Pokemona – Togepi. Znajdziecie tu opisy zarówno waszych ulubionych Pokemonów, jak i relacje ze stoczonych przez nie klasycznych bitew, na przykład pamiętne starcie z udziałem Pikachu i Raichu, oraz historyczną walkę, w której naprzeciw siebie stanęli Charmander i Primeape.

A zatem, trenerzy Pokemonów, przygotujcie się na kolejną dawkę emocji. Zbieranie naklejek Pokemonów to jest to! Pamiętajcie złapać je wszystkie!

Ash ma 12 lat i najbardziej na świecie interesują go Pokemony. Wreszcie nadchodzi upragniony przez niego dzień. Może wyruszyć w podróż, która powiedzie go ku jego przeznaczeniu… Chłopak marzy o tym by zostać Mistrzem Pokemonów! Jednakże zanim osiągnie ten ambitny cel, musi odebrać od profesora Oaka swego pierwszego Pokemona. Ale co to? Ash za późno wstaje z łóżka (sen o ulubionym Pokemonie był taki piękny) i spóźnia się na spotkanie. Kandydaci na trenerów zabrali już wszystkie atrakcyjne Pokemony. Ash nie ma już dużego wyboru, we wnętrzu ostatniego Pokeballa chłopiec znajduje Pikachu – dziwnego Pokemona, który potrafi zaszokować swą – czasami trudną, choć mimo wszystko elektryzującą – osobowością o porażającej mocy.

Jak było do przewidzenia, Pikachu nie słucha się Asha. Nie zmienia swojej postawy nawet, gdy atakuje ich ogromne stado dzikich Spearow. Pikachu zostaje poważnie ranny i Ash walczy z desperacją, by uchronić go przed dalszymi obrażeniami. W odpowiedzi na ofiarny czy Asha Pikachu wykorzystuje całą moc, jaka mu pozostała, by odegrać stado dzikich Spearow wyładowaniem elektrycznym. W ten dramatyczny sposób rozpoczyna się wspólna podróż… a także przyjaźń chłopca i Pokemona.

Ash, Misty i Brock błąkają się po gęstym lesie, lecz nie tracą nadziei… wciąż prą naprzód, pokonując po drodze kilka przeszkód. Mimo że zlatują z wielkiego mostu wiszącego, wpadają do dołu i w różne pułapki, przyjaciele docierają do wioski, zamieszkanej przez Pokemony, które odniosły rany w walkach, bądź zostały porzucone przez swych trenerów. W wiosce tej Pokemonami opiekuje się serdeczna, młoda kobieta o imieniu Melanie. Podczas gdy nasi bohaterowie próbują jej pomóc, do wioski powoli zbliża się… Zespół R.

Gdy Zespół R znajduje naszych przyjaciół, próbuje wessać wszystkie ich Pokemony za pomocą superodkurzacza i cała trójka musi zjednoczyć się w wysiłkach w walce z Jamesem, Jessie i Meowthem. Zwyciężają, gdy Ash wybiera Pidgeotta, który atakuje za pomocą „powietrznego wiatru”. Dzięki swemu męstwu Ash zdobywa prawo do stoczenia bitwy między Pikachu i najdzielniejszym Pokemonem Melanie, Bulbasaurem. Pikachu zwycięża, umożliwiając swemu młodemu trenerowi schwytanie kolejnego Pokemona.

Wyruszywszy w dalszą drogę, nasi bohaterowie spotykają porzuconą przez trenerów grupę Squirtle, która terroryzuje teraz miasteczko, płatając różne figle. Na domiar złego, Squirtle łączą swe siły z Zespołem R i łapią Asha i jego przyjaciół. Gdy Squirtle zamykają Pikachu (który odniósł ciężkie rany) w klatce, Ash biegnie po uzdrawiający eliksir. Po powrocie chłopca rozpoczyna się bitwa między Zespołem R a naszymi bohaterami.

Staje się oczywiste, że Zespół R porzucił Gang Squirtle, pozostawiając ich w chwili zagrożenia samym sobie. Miłość Asha do Pokemonów przeważa – udaje mu się uratować Squirtle od niechybnej zagłady. Squirtle odwdzięczają się, wynosząc zmęczonego Asha poza zasięg bomb zrzucanych przez Zespół R. W wyniku bombardowania wybucha pożar i grupa Squirtle gasi płomienie swymi wodnymi biczami. Gdy Ash wraca wraz z przyjaciółmi wyruszają w dalszą podróż, jeden ze Squirtle przyłącza się do nich.

Połączywszy się z Zespołem R, by przetrwać zatonięcie statyku, nasi bohaterowie i ich odwieczni przeciwnicy popadają w kolejną opresję, gdy zostają wessani przez tornado, które rozrzuca ich po całej wyspie. Ash gubi Pikachu i Pokeballe zawierające Charmandera, Squirtle’a i Bulbasaura. Jessie i James, którzy lądują w innej, odległej części wyspy, również gubią swe Pokemony. W ten sposób zarówno Pokemony jak i ich trenerzy są zmuszeni szukać się nawzajem na tej dziwnej wyspie.

W trakcie wzajemnych poszukiwań grupy odkrywają, że wyspa jest zamieszkana przez olbrzymie Pokemony. Za Zespołem R puszcza się w pogoń Kabutops, podczas gdy zbłąkane Pokemony muszą uciekać przed Rhydonem, Blastoisem i Venusaurem. Ash, przyjaciele i Zespół R dosłownie wpadają na siebie i wkrótce uciekają stłoczeni w pędzącym wagoniku kopalnianym. Właśnie w tych dziwnych okolicznościach znajdują swe Pokemony. Są one w niebezpieczeństwie… zagrażają im mieszkańcy. Pokemony naszych bohaterów wskakują do wagonika w ostatniej chwili i znowu trenerzy i ich podopieczni są razem.

W drodze do Ficknia, gdzie Ash pragnie zdobyć swą Odznakę Duszy, Misty jest coraz bardziej rozdrażniona zachowaniem Psyducka, który według młodej trenerki jest bezużyteczny. Kiedy wreszcie przyjaciele docierają na miejsce, odkrywają, iż w rzeczywistości jest to zamaskowana kryjówka Ninja. Po wejściu do wnętrza zostają zatrzymani przez skomplikowany system pułapek, takich jak ukryte ściany i tanje przejścia. Ekscentryczny trener rzuca Ashowi wyzwanie. Bulbasaur pokonuje Venonata, zapewniając chłopcu zwycięstwo, lecz gdy rozpoczyna się oficjalny mecz z Mistrzem, na stadion wpadają, niosąc zniszczenie, członkowie Zespołu R.

Losy wszystkich zależą od Psyducka, który używa swego hipnotyzującego ataku i pokonuje Zespół R. Mecz Asha z Mistrzem Stadionu trwa dalej. Chłopiec wybiera Charmandera do walki z Golbatem. Ash zdobywa Odznakę Duszy, gdy Charmander chwyta Pokamona Mistrza w ognistą pułapkę przy pomocy „ognistego podmuchu”.

Podczas swej podróży Ash i jego gromadka napotykają obskurne, opuszczone miasto. Gdy znajdują jednego z mieszkańców, właściciela restauracji, dowiadują się, że miasto żyje w strachu przed Yasgym i Kasgym, które toczą ze sobą wojnę o miano Oficjalnego Stadionu Pokemonów. Wraz z narastaniem napięć w Dark City, stadiony odkrywają, że inspektor Pokemonów, siostra Joy, ma złożyć wizytę w mieście. Organizują zatem gigantyczną bitwę, w której chcą raz na zawsze unicestwić przeciwnika.

Po rozpoczęciu starcia oba stadiony wysyłają swe najgroźniejsze pokemony, w tym Scythera, Electabuzza, Hitmonchana i Machampa. Przebieg bitwy łatwo może wymknąć się spod kontroli. Nasi bohaterowie spieszą na ratunek, dezorientują Pokemony, oblewając ketchupem gym trenerów! Pokemony uganiają się za swymi trenerami do chwili, gdy oba stadiony łączą siły i wspólnie atakują Asha i jego przyjaciół. Wtedy do akcji wkracza Pikachu: poraża członków stadionu elektrycznością i przywraca spokój w miasteczku.

Ash i jego przyjaciele trzymają straż nad niezidentyfikowanym jajem Pokemona. Członkowie Zespołu R podsłuchują Brocka, który chce wychować wyklutego Pokemona, i kradną jajo, umyślnie mieszając je z fałszywymi jajami. Meowth przejmuje zadanie opieki nad jajkiem, a jego pragnienie opieki nad nienarodzonym Pokemonem sięga aż takich poświęceń, jak kąpanie go i sypianie razem z nim! Nasi bohaterowie odnajdują Zespół R i odbierają jajko w momencie wyklucia. Gdy obie drużyny rozczulają się nad nowo narodzonym Pokemonem – Togepi, Ash sugeruje, że jedynie bitwa może rozstrzygnąć o tym, kto go zatrzyma.

Meowth pokonuje Onixa Brocka, gdy osłabia skalnego Pokemona wodą. Ash wygrywa z Misty, gdy Psyduck we właściwy sobie sposób dołącza się nieproszony do bitwy i pozwala Bulbasaurowi polizać, a potem połaskotać Psyducka, zmuszając go do ucieczki! W finale Meowth nie ma szans przeciwko elektrycznym właściwościom Pikachu i Ash ogłasza, że wywalczył prawo do zatrzymania małego Togepi. Ash rychło zdaje sobie sprawę, że Togepi bardzo przywiązał się do Misty i że rozdzielenie ich może być bolesne dla małego Pokemona, więc w serdecznym geście podarowuje malucha rozradowanej Misty.

BAZA DANYCH:

#25 PIKACHU

TYP: Elektryczny

WZROST: 40 cm

WAGA: 6 kg

EWOLUCJA: Pikachu – Raichu

POKEFAKT: Pikachu zwany także Elektryczną Myszą nie lubi być trzymany w Pokeballu.

PUNKT ZWROTNY: W pierwszym odcinku Pikachu ratuje Asha przed stadem dzikich Spearowów, od czego rozpoczyna się ich przyjaźń.

Pikachu jest najbardziej znanym Pokemonem, od czasu gdy nasz bohater Ash wybrał go w pierwszym odcinku. Potrafi być bardzo nieposłuszny, lecz okazuje bezwarunkową miłość i chroni tych, którym ufa. Zdolność wytworzenia wyładowania elektrycznego rzędu 100 00o wolt kłóci się z jego miłym i niewinnym wyglądem, lecz czyni zeń nader cennego Pokemona.

#52 MEOWTH

TYP: Lądowy

WZROST: 55 cm

WAGA: 6 kg

EWOLUCJA: Meowth – Persian

POKEFAKT: Meowth to jedyny Pokemon zdolny mówić ludzkim głosem.

PUNKT ZWROTNY: Gdy Mewoth przekona Gang Squirtle, że jest liderem Zespołu R, a Jessie i james to zaakceptują.

Meowth jest trzecim członkiem Zespołu R. Jessie i James bardzo rzadko trzymają Meowtha w jego Pokeballu, czy wykorzystują do walki, gdyż widza w tym zuchwałym Pokemonie raczej maskotkę. Jedno jest pewne, Meowth jest zawsze pod ręką, by pomagać Zespołowi R w chronieniu świata przed zniszczeniem, jednoczeniu wszystkich ludzi i, oczywiście, w wykradnięciu Pikachu.

#1 BULBASAUR

TYP: Roślinny

WZROST: 70 cm

WAGA: 6,9 kg

EWOLUCJA: Bulbasaur – Ivysaur – Venusaur

POKEFAKT: Melanie tak go opisuje: „to najodważniejszy i najwierniejszy Pokemon, jakiego znam”.

PUNKT ZWROTNY: Uratowanie Oddisha z łap Zespołu R, który napadł naszych bohaterów w Ukrytej Wiosce.

Choć Bulbasaur nie jest szczególnie duży, cechuje go duża wiara w siebie i upór, dlatego też niezwykle trudno jest go złapać w stanie dzikim. Bulbasaur jest niesamowicie silny i z tej ptrzyczyny Melanie wykorzystuje go do chronienia pozostałych Pokemonów w Ukrytej Wiosce. Ash wprost uwielbia, kiedy Bulbasaur atakuje za pomocą „ostrego liścia”.

#4 CHARMANDER

TYP: Ognisty

WZROST: 60 cm

WAGA: 8,5 kg

EWOLUCJA: Charmander – Charmeleon – Charizard

POKEFAKT: Charmander ginie, gdy gaśnie płomień na końcu jego ogona.

PUNKT ZWROTNY: Gdy jest bliski porażki w walce przeciw Primeape, wściekłość Charmandera staje się tak intensywna, że płomień się zwiększa – w rezultacie rośnie siła Pokemona, w wyniku czego pokonuje przeciwnika.

Ten lojalny Pokemon przystaje do Asha, gdy zdaje sobie sprawę, że jego poprzedni właściciel, Damian, porzucił go. Ash odkrywa, że Charmander ma miłą, lecz wybuchową osobowość i dysponuje olbrzymią mocą dzięki atakom typu „ognisty podmuch”. Ash używał Charmandera w licznych bitwach, także wtedy, gdy złapał dzikiego Primeape, oraz gdy pokonał Golbata i zyskał za to Odznakę Duszy.

#07 SQUIRTLE

TYP: Wodny

WZROST: 50 cm

WAGA: 9 kg

EWOLUCJA: Squirtle – Wartortle – Blastoise

POKEFAKT: Gang Squirtle powstał z grupy Squirtle porzuconych przez swych trenerów.

PUNKT ZWROTNY: Naraża się, by pomóc Ashowi w ucieczce przed atakiem Zespołu R.

Squirtle to popularny Pokemon, gdyż łączy swe cenne moce  poczuciem humoru. Gang Squirtle ocala las od zniszczenia, gdy grupa gasi płomienie strumieniami wody. Stworzenia te często denerwują inne Pokemony i trenerów nieustannymi płataniem figli. Ofiarą jednego z żartów pada Pikachu, któremu pewien wodny Pokemon wmawia, że wielki, dziki Pokemon pożarł Asha i jego przyjaciół.

#54 PSYDUCK

TYP: Wodny

WZROST: 80 cm

WAGA: 19,6 kg

EWOLUCJA: Psyduck – Golduck

POKEFAKT: Chroniczne bóle głowy Psyduck leczy, uwalniając niesamowitą ilość energii mentalnej, która wprowadza przeciwników w trans.

PUNKT ZWROTNY: W pojedynkę pokonuje Zespół R, Arboka i Weezinga, zaskarbiając tym sobie szacunek Misty.

Mimo że nie raz wybawiał Misty z opresji, młoda miłośniczka wodnych Pokemonów często gniewa się na Psyducka. Misty bardzo drażni Pokemon, który ma w zwyczaju niespodziewanie znikać, przez co ona często przegrywa ważne bitwy. Jednakże wykorzystane umiejętnie ataki Psyducka mają potężną siłę, udowadniając tym samym, że tego Pokemona nie należy lekceważyć.

#79 SLOWKPOKE

TYP: Wodny

WZROST: 120 cm

WAGA: 36 kg

EWOLUCJA: Slowpoke – Slowbro

POKEFAKT: Slowpoke reaguje na jakiekolwiek bodźce sensoryczne dopiero po upływie pięciu sekund.

PUNKT ZWROTNY: Gdy Slowpoke przemienia się w Slowbro w bardzo leniwy sposób, niemal nieświadom tego, co się dzieje wokoło.

Po raz pierwszy spotykamy Slowpoke’a w odcinku 17, („Kraina Pokemonów Olbrzymów”). Ten wyluzowany wodny Pokemon jest najszczęśliwszy, gdy może siedzieć na plaży i łowić Shelldery. Spokojna natura i niedbały sposób bycia sprawiają, że jest popularnym Pokemonem, jednak sprowokowany, zmienia się w dzielnego i potężnego wojownika. Wyższą formę Slowpoke’a, Slowbro, można odróżnić po Shellderze  na końcu ogona.

KLASYCZNE BITWY POKEMONÓW

Trener: Ash

#17 Pidgeotto i #10 Caterpie

Trener: Zespół R

#23 Ekans I #109 Koffing

Zespół R przerywa podróż naszych bohaterów przez Las Wertański, wyznaczając Ekansowi i Koffingowi zadanie: mają ukraść Pikachu. Ash wysyła Pidgeotta, by powstrzymać ich atak, ale gdy ten zostaje ranny, niechętnie wybiera zmęczonego Caterpie, ku wyraźnemu rozbawieniu Jessie, Jamesa i Meowtha, którzy sądzą, że Caterpie to żaden przeciwnik dla ich Pokemonów. Jednakże gdy Ekans i Koffing przypuszczają atak, Caterpie wytwarza siecm która krępuje Pokemony Zespołu R, czyniąc je bezbronnymi. Zespół R ponosi  klęskę. W czasie gdy nasi bohaterowie celebrują zwycięstwo. Caterpie przekształca się w Metapoda, dzięki czemu marzenia o zostaniu Butterfree dzieli go już tylko jeden etap.

Trener: Ash

#25 Pikachu

Trener: Melanie

#01 Bulbasaur

Ash I jego kompania pokonali Zespół R w Ukrytej Wiosce i Melanie proponuje, by Ash zabrał Bulbasaura. Bulbasaur mówi Melanie, że pójdzie z Ashem tylko wtedy, jeśli jeden z  Pokemonów chłopca pokona go w walce. Ash z ochotą wykorzystuje okazje do walki z Bulbasaurem i wybiera swego ulubionego Pokemona, Pikachu. W trakcie starcia Bulbasaur oplątuje Pikachu swym potężnym „dzikim pnączem”. Pikachu jednakże kontratakuje i zwiera się z Bulbasaurem, po czym wytwarza niesamowity ładunek elektryczny, który pokonuje Bulbasaura i pozwala Ashowi schwytać kolejnego Pokemona.

Trener: Ash

#25 Pikachu

Trener: Sierżant Surge

#26 Raichu

W swej pogoni za zdobyciem odznaki pioruna Ash wyzywa sierżanta Surge’a, lecz ogarnia go niepokój, gdy uświadamia sobie, że Pikachu stanie do walki z o wiele większym i potężniejszym Raichu. Pokemon Asha zostaje ciężko ranny, ale po odpoczynku w szpitalu chce spróbować ponownie. Brock sugeruje, że mimo iż Raichu jest silniejszy, Pikachu jest od niego o wiele szybszy i mógłby zmęczyć przeciwnika swą ruchliwością. Ash wykorzystuje tę strategię i Pikachu unika kontuzji, wykonując unik przed atakami Raichu. Wskutek długiej i ciężkiej walki Raichu męczy się i słabnie, dzięki czemu Pikachu łatwo go pokonuje i zdobywa Odznakę Pioruna dla nieposiadającego się z radości Asha.

Trenerzy: Ash, Misty i Brock

Pokemony Asha, Misty i Brocka

Dzikie Pokemony

#73 Tentacruel

1 milion dolarów to nagroda dla tego, kto zlikwiduje całą populację Tentacruel. Pokemony te stoją na przeszkodzie w realizacji planów budowy luksusowego kurortu wypoczynkowego. Mimo ostrzeżeń Horsea, że atak spowoduje zamęt, Zespół R chce skorzystać z okazji, by pozbyć się tych Pokemonów. Jak było do przewidzenia, rozeźlony Tentacool przekształca się w olbrzymiego Tentacruela, który sieje zniszczenie na wyspie. Nasi bohaterowie wysyłają wszystkie swoje Pokemony, by obalić rządy terroru i przywrócić pokój. Po krótkiej bitwie Pikachu przekonuje ogromnego Tentacruela, że jego przyszłość nie jest już zagrożona. Tentacruel i Tentacool wracają do oceanu, a Misty jest w siódmym niebie, gdy Pokemon Horsea decyduje się dołączyć do ich gromadki.

Trener: Ash

#12 Butterfree

Trener: Jessie i James

Zespół R

Nasi bohaterowie odkrywają stado Butterfree szukające partnerek. Grupa musi pocieszyć Butterfree Asha, gdy jedna z Butterfree, która mu się podoba, odtrąca go. Na domiar złego Zespół R łapie całe stado Butterfree. Rozzłoszczony zachowaniem Zespołu R w stosunku do stada Butterfree oraz wiedziony miłością do Pink Butterfree, Pokemon Asha trafia na sald złoczyńców.. Po walce z Jessie, Jamesem i Meowthem uwalnia stado dzięki atakowi, który rozbija klatkę z uwięzionymi Pokemonami. Owładnięte emocjami serce Pink Butterfree zostaje podbite i Ash udziela swemu Pokemonowi błogosławieństwa na nowej drodze życia.

Trener: Sabrina

#64 Kadabra

Trener: Ash

#25 Pikachu

Ash Wraca do Safranii, by stawić czoło mrocznym mocom Sabriny i zdobyć Odznakę Bagna. Wiedząc, że potrzebuje Pokemona Ducha, Ash rekrutuje Hauntera, lecz gdy docierają na miejsce, Pokemon znika. W rezultacie Sabrina przemienia Misty i Brocka w miniaturowe laleczki. Ash niechętnie wybiera Pikachu do zmierzenia się z Kadabrą, lecz ulubiony Pokemon chłopca zostaje zmylony psychicznym atakiem. Gdy Ash już zaczyna się obawiać, że podzieli los swoich zmienionych w lalki przyjaciół, pojawia się haunter i zaczyna się wygłupiać tu przed nosem dziewczynki. Pokemon Duch rozśmiesza Sabrinę i Kadabrę, co w rezultacie wypędza z nich zło. Gdy Kadabra tarza się ze śmiechu, Pikachu zostaje zwycięzcą. Mimo, że Ash zdobywa Odznakę Bagna, prawdziwym zwycięstwem jest odzyskanie przez Sabrinę radości dzieciństwa.

Trener: Ash

#04 Charmander

Dziki Pokemon

#57 Primeape

Ash zmaga się z dzikim Mankeyem od chwili, gdy kradnie on ulubioną czapkę młodego trenera. Próby schwytania Mankeya rozdrażniają do tylko. Kiedy pojawia się Zespół R, Mankey jest tak wściekły, że przemienia się w Primeape. Ash bardzo pragnie schwytać Primeape i ucieka się do pomocy wielu różnych pokemonów, aby ten cel osiągnąć. Używa „wodnego bicza”, po czym wybiera Bulbasaura dla jego słynnego ataku „ostry liść”. Ash wybiera w końcy Charmandera i, gdy Primeape okłada ciosami ognistego Pokemona, Charmander kontratakuje za pomocą „miotacza ognia”, co oszałamia Primeape, dzięki czemu Ash może go wreszcie złapać.

Trener: Dario

#85 Dodrio

Trener: Lara

#77 Ponyta

Nasi bohaterowie przychodzą oglądać wystep swej nowej przyjaciółki, Lary Laramie, w wyścigu. Przeciwko Lary, Dario, wspólnie z Zespołem R, aranżuje wypadek, co oznacza, że Lara nie może stanąć do zawodów. Ash decyduje się ścigać na Ponyta i pokonać faworyta zawodów, Daria. Gdy wyścig się rozpoczyna, staje się oczywiste, że Zespół R odpowiednio „przygotował” trasę i wielu uczestników wpada w ich pułapki. Na placu boju pozostają tylko Ash i Dario. Gdy Dario rozkazuje swojemu Pokemonowi Dodrio, zaatakować Ponyta, Pokemon Lary przeistacza się w Rapidash, który jest o wiele za szybki i potężny dla Dodrio. Rapidash wyprzedza Dodrio na linii mety i wygrywa ten pamiętny wyścig.

ASH I PRZYJACIELE

Ash to nastolatek pochodzący z niewielkiego miasteczka Alabastia, którego celem jest pozostanie najlepszym trenerem Pokemonów na świecie. Podczas swej podróży łączy swe siły z Brockiem, energicznym liderem szkoły w Marmorii, oraz Misty, ładną, a zarazem poważną trenerką, posiadającą dużą kolekcję wodnych Pokemonów. Ta roztrzepana gromadka zawsze potrafi wyprzedzić o jeden krok poczynania nikczemnych członków Zespołu R.

ZESPÓŁ R

Zespół R to stowarzyszenie bezlitosnych trenerów Pokemonów. Jego członkowie dążą do objęcia władzy nad wszystkimi pokemonami, po czym marzy im się panowanie nad światem. Jessie i James to dwoje wyróżniających się członków Zespołu R, którzy działając wspólnie ze złośliwym Meowthem, starają się przeszkodzić Ashowi w osiągnięciu celu. Zespół R nigdy nie przepuści okazji, by spróbować schwytać Pikachu chłopca lub urządzić na naszych bohaterów zasadzkę, chcąc ukraść im ich Pokemony. Na szczęście, rzadko im się udaje.

POKEQUIZ

Podczas swej drogi do tytułu Mistrza Pokemonów Ash zdobywa mnóstwo sekretnych wiadomości. A jaki jest stan twojej wiedzy o fascynującym świecie Pokemonów? Sprawdź swoją pamięć, biorąc udział w fantastycznym Pokequizie.

  • Misty słynie z kolekcjonowania wodnych Pokemonów, ale który z nich jest jej ulubieńcem?
  • Mam 40 cm wzrostu, ważę 25 kg i przed transformacją byłem Poliwagiem. Kim jestem?
  • Imię którego popularnego Pokemona składa się z pięciu liter, chociaż cztery z nich są takie same?
  • Który z Pokemonów figuruje w Pokedexie pod numerem 151?
  • W pierwszym odcinku widzimy tego Pokemona w walce na ekranie telewizora Asha, a poznajemy go w odcinku dwudziestym trzecim. Jak się nazywa ten Pokemon Duch?
  • Mam jeden metr wzrostu, ważę 13 kg i jestem drugim etapem ewolucji Bulbasaura. Jak mam na imię?
  • Który z Pokemonów pokonuje Pikachu, gdy Ash po raz pierwszy wyzywa do walki Brocka w odcinku piątym?
  • Który z Pokemonów potrafi przeistoczyć się w jednego ze swych przeciwników?
  • Która postać została stworzona w Laboratorium Pokemon na wyspie Cinnabar?
  • Kocham spanie ponad wszystko i często zbudzić mnie może tylko Pokeflet. Kim jestem?
  • W odcinku szóstym, Ash i nasi bohaterowie pokonują Zespół R. Które Pokemony im pomagają?
  • Który z Pokemonów ma legendarną umiejętność rozweselania trenerów, a poza tym opiekuje się rannymi w miejscowym szpitalu?

ABECADŁO POKEMONÓW

Fascynujący świat Pokemonów mieści w sobie wiele fantastycznych miejsc, przygód, bitew i różnych postaci. Każdy znajdzie coś dla siebie podczas podróży z Ashem, więc zagłębcie się razem z nami w Pokemonowe abecadło.

  • A jak Abra, psychiczny Pokemon umiejący czytać w myślach
  • B jak Beedrill, szybki i złośliwy Pokemon o jadowitych atakach
  • C jak Charmeleon, popularny Pokemon, wyższa forma Charmandera
  • D jak Dragonair, Pokemon ważący aż 200 kg
  • E jak Electabuzz, występujący głównie w elektrowniach
  • F jak Fuchsia – stadion, gdzie Ash zdobywa swą Odznakę Duszy
  • G jak Graveler, Pokemon przekształcony z Geodude
  • H jak, Hitmonchan, Pokemon-bokser o błyskawicznie szybkim ciosie
  • I jak Ivysaur, roślinny Pokemon następne wcielenie Bulbasaura
  • J jak Jigglypuff, umiejący śpiewać piękną pieśń, która powoduje, że jego wrogowie zapadają w sen
  • K jak Krabby, którego bronią są potężne szczypce
  • L jak Lapras, rzadki Pokemon wykorzystywany do przewożenia pasażerów przez wodę
  • M jak Machamp, Pokemon o czterech ramionach i potężnym ciosie
  • N jak Nidoking, silny Pokemon, używający ogona do chwytania i miażdzenia swoich ofiar
  • O jak Oddish, którego w Ukrytej Wiosce ochronił Bulbasaur
  • P jak Professor Oak, sympatyczny ekspert od Pokemonów z Alabastii
  • Q jak Znak jakości Q dla najlepszego trenera
  • R jak Rhydon, Pokemon żyjący pod ziemią w ekstremalnie wysokiej temperaturze
  • S jak Seel, który za pomocą rogu rozbija gruby lód
  • T jak Tauros, którego trzy głowy łączą się w jedną, gdy chce zastosować mocniejszy chwyt
  • U jak Underwater (pod wodą), gdzie spotkacie takie Pokemony jak Lapras, Magikarp i Gyarados
  • V jak Voltorb, Pokemon słynący z tego, że w sytuacji bez wyjścia ulega samozniszczeniu
  • W jak Wartortle, wyższy etap Squirtle, lubi czaić się pod wodą, gdy poluje na swe ofiary
  • X jak Pokemony rozmiaru „XL” na przykład Arbok, Dragonair czy Onix
  • Y jak Ysagym który walczył z Kasgym w odcinku „Walka w Dark City”
  • Z jak Zapdos, groźny Pokemon umiejący latać i porażać prądem

POKEMONY OLBRZYMY

Podczas licznych przygód Ash i Pikachu poznają wiele nowych i interesujących Pokemonów, lecz niewiele z nich wywiera takie wrażenie i nie zapada w pamięć na tak długo jak niesamowity widok potężnych, przekształconych form Venusaura, Charizard i Blastoise’a. Dla wielu trenerów te olbrzymie Pokemony stanowią największe wyzwanie, lecz schwytanie jednego z tych potężnych stworzeń wymaga nie lada talentu. Ważą ponad dziesięć razy więcej i trzykrotnie wyższe niż przed transformacją, te ogromne Pokemony potrafią jednym atakiem zmiażdżyć wielu przeciwników. Jak widać w tabeli wzrostu poniżej, Pikachu sięga Charizardowi do kolan! Przedstawiamy charakterystykę tych trzech gigantycznych, legendarnych Pokemonów…

#06 CHARIZARD

TYP: Ognisty

WZROST: 170 cm

WAGA: 90 kg

Charizard jest trzecią i ostatnią fazą ewolucji Charmandera. To olbrzymie stworzenie jest jednym z najgroźniejszych Pokemonów ze względu na swą budzącą respekt postać, niesamowitą siłę i ataki, w których zieje ogniem, zdolnym topić głazy.

#03 VENUSAUR

TYP: Roślinny

WZROST: 201 cm

WAGA: 99 kg

Ogromna postura Venusaura wystarcza by odstraszyć większość trenerów Pokemonów. Ten olbrzymi Pokemon, ostatnia faza ewolucji Bulbasaura, jest łatwy do rozpoznania dzięki ogromnej roślinie na grzbiecie. Roślina kwitnie, gdy pochłania energię słoneczną. Venusaur uwielbia słońce, a jego promienie dostarczają mu energii, więc miejcie się na baczności!

#09 BLASTOISE

TYP: Wodny

WZROST: 160 cm

WAGA: 85 kg

Prawie trzykrotnie większy i niemal dziesięć razy cięższy niż Squirtle, ten brutalny Pokemon jest straszny w walce. Na skorupie ma armatki wodne, których używa w szybkich starciach.