
Pokémon: Magikarp Jump
Pokémon: Magikarp Jump to mobilna gra zręcznościowa stworzona przez Select Button i wydana przez The Pokémon Company na urządzenia z systemami iOS oraz Android. Gra miała swoją premierę 23 maja 2017 roku i stanowi nietypowe podejście do uniwersum, skupiając się na stworku uznawanym za jednego z najsłabszych – Magikarpie.
Celem gry jest hodowanie Magikarpia i trenowanie go do udziału w zawodach skoków. Mimo prostej mechaniki, gra oferuje wciągającą rozgrywkę, humorystyczny styl i liczne elementy do odkrycia.
Akcja gry toczy się w fikcyjnej Krainie Hoppy Town, gdzie trenerzy rywalizują w turniejach skoków. Gracz wciela się w młodego trenera, którego zadaniem jest hodowanie i trenowanie, aby osiągnąć jak największą wysokość skoku i wygrać kolejne ligi. Po drodze będziemy musieli stawić czoła innym trenerom i ich karpiom.
Rozgrywka w Magikarp Jump
Gra skupia się na trzech głównych aspektach: hodowli Magikarpia, jego treningu oraz uczestnictwie w zawodach skoków.
Hodowanie naszego karpia
- Każdy karp ma unikalne wzory i kolory, w tym rzadkie warianty (np. shiny).
- Można je złowić w stawie hodowlanym, używając wędki.
- Każdy nowy zaczyna od poziomu 1 i rozwija się przez treningi i jedzenie.
- Po osiągnięciu maksymalnego poziomu bierze udział w ostatnim turnieju i zostaje „przechodzącym na emeryturę mistrzem”, co oznacza, że gracz musi złowić nowego Magikarpia i rozpocząć cykl od nowa. Nasi pozostali championi często są widoczni w tle naszego stawu.
Trening i Rozwój Magikarpia
Magikarp zdobywa JP (Jump Power), czyli moc skoku, poprzez dwa sposoby:
Jedzenie
W grze Magikarp Jump możemy jeść pokarmy dryfujące w stawie, co daje niewielką ilość JP. Nowe rodzaje jedzenia odblokowuje się wraz z postępami w grze. Niektóre wydarzenia, takie jak pojawienie się Manaphy może zwiększyć znacząco ilość pożywienia w stawie. Co jakiś czas pokarm się odnawia, także warto regularnie zaglądać do naszego stawu.
Trening
Wykonując treningi, Magikarp zdobywa większe ilości JP. Treningi są wybierane losowo, a ich skuteczność zależy od poziomu trenera i dostępnych ulepszeń. Istnieje kilka typów treningów, takich jak:
- Jump Counter – wykonuje serię małych skoków.
- Sandbag Slam – uderza w worek treningowy.
- Timber! – przewraca pień drzewa.
Turnieje Skoków
Turnieje są głównym celem gry i miejscem, gdzie nasz stworek rywalizuje z innymi.
Zasady zawodów
Magikarp, który skoczy wyżej, wygrywa. Poziom JP decyduje o wysokości skoku – im więcej, tym większa szansa na wygraną. Każdy turniej składa się z kilku rund – nasz podopieczny musi wygrywać kolejne starcia, aby dotrzeć do finału. Po przegranej walce może dalej trenować lub, jeśli osiągnął maksymalny poziom, przejść na emeryturę i ustąpić miejsca nowemu Pokémonowi.
Ligi turniejowe
Każda liga ma coraz silniejszych przeciwników i wymaga coraz większej ilości JP do wygranej. Gra oferuje kilka lig o rosnącym poziomie trudności, m.in.:
- Quick League
- Great League
- Ultra League
- Master League
Poziom Trenera i Ulepszenia
Gracz również zdobywa doświadczenie i awansuje na wyższe poziomy trenera, co niesie ze sobą następujące korzyści:
- Wyższy maksymalny poziom Magikarpia – każdy nowy może osiągać coraz wyższy poziom, zanim przejdzie na emeryturę.
- Odblokowanie nowych treningów i jedzenia – lepsze treningi oznaczają szybszy rozwój.
- Więcej dekoracji i przedmiotów – personalizacja stawu hodowlanego zapewnia różne bonusy.
Wydarzenia losowe i przedmioty specjalne
Gra zawiera losowe wydarzenia, które mogą pojawić się podczas treningu lub zawodów. Niektóre z nich są korzystne (np. nagrody JP), inne mogą mieć negatywne skutki (np. Magikarp zostaje porwany przez Pidgeotto, co kończy jego karierę, albo zostaje wysadzony przez Voltorba).
Dekoracje i Pokémony do pomocy
Dekoracje
Gracz może kupować dekoracje do swojego stawu, które zapewniają trwałe bonusy, np. większe JP z treningów czy szybszy czas regeneracji energii.
Pokémony Pomocy
Niektóre Pokémony mogą pomagać w naszej rozgrywce, dając różne bonusy:
- Pikachu – Dodaje bonusowe JP po treningu.
- Snorlax – Przyciąga więcej jedzenia do stawu.
- Gengar – Zwiększa zdobywane PD.
Mikropłatności i Energia
Gra korzysta z systemu regeneracji energii, ale oferuje opcjonalne mikropłatności. Training Points (punkty treningowe) odnawiają się z czasem i można je przyspieszyć za pomocą waluty premium.
Można kupować specjalne przedmioty, które przyspieszają rozwój. Gra jest jednak w pełni grywalna bez wydawania pieniędzy.