PokePolis
MENU
pokemon tcg logo

Pokemon TCG Theme Deck Starter Set

Pokemon TCG Base Set Theme Deck Starter Set. To pierwszy wydany zestaw do gry Pokemon TCG. Zawierał dwie mini talie, każda po 30 kart, by mogło swoją przygodę z grą rozpocząć dwóch graczy. W zestawie mamy instrukcje oraz niezbędne znaczniki. Kartą holofoil dodawaną do zestawu był 1st Edition Machamp.

Previous
Next

Start a new Pokemon adventure with Pokemon trading card game!

Just like in the bestselling Pokémon Game Boy game, only who train hard will become great Pokémon Masters. Ine The Pokemon trading card game, you collect and train your favorite Pokemon to challange rival Pokemon trainers using the special attacks you’ve seen in the popular Pokemon animated TV show!

Do you have the skills to be the very best? Challange friend to the Pokemon trading card game and find out!

First Edition Holographic Machamp card in each box – Available only in the starter set!

This starter set contains everything you need for you and a friend to play:

  • (2) 30-card theme decks
  • 1 holographic card
  • damage counters
  • 1 starter game guide
  • 1 rulebook

Recommended for players ages 10 and up.

All 2-Player Starter Sets contain the same cards.

2-PLAYER STARTER SET SPIS KART

3x Diglett

4x Machop

2x Machoke

Machamp

4x Ponyta

4x Charmander

Growlite

2x Rattata

Dratini

Bill

Energy Removal

Energy Retrieval

Gust of Wind

Pokedex

2x Potion

2x Switch

14x Fighting Energy

14x Fire energy

POKEMON TCG ZASADY GRY Z INSTRUCKJI

Czym jest Pokemon?

Witamy w świecie gry Pokemon, który jest szczególnym miejscem, gdzie ludzie, tacy jak każdy z was, poskramiają Pokemony, aby zostać największym w świecie Mistrzem Pokemonów!
Lecz, co to są za Pokemony, pytacie? „Pokemony to nieprawdopodobne stworzenia, które dzielą świat z ludźmi”, mówi profesor Oak, główny autorytet w dziedzinie tych potworów. „Obecnie istnieje 150 udokumentowanych gatunków Pokemonów”.
Twoim nieprawdopodobnym zadaniem jest schwytanie, poskramianie i wykorzystywanie ich wszystkich w walce! Nie jest to zadanie łatwe, ale kiedy zrozumiesz i polubisz je, będziesz wiedzieć dokładnie, którego Pokemona wybrać do walki. W drodze do zastania najlepszym, udoskonalisz swoje umiejętności, używając swoich Pokemonów do walki przeciwko Pokemonom innych poskramiaczy potworów.
Każdy Pokemon ma swoje specjalne moce do prowadzenia walki. Chociaż ich kształty i rozmiary są bardzo różne, nawet najmniejszy Pokemon może rzucić się do groźnego ataku. Niektóre Pokemony rozrastają się lub przechodzą ewolucję, stając się jeszcze silniejsze. Ale nie martw się – nawet twój najsilniejszy Pokemon będzie w stosunku do ciebie lojalny!
Noś swoje Pokemony przy sobie, a będziesz gotów na wszystko! Masz wielką moc w swoich rękach, a więc użyj jej!
Jeżeli grałeś kiedyś w grę Pokemon zwaną Game Boy lub oglądałeś kreskówkę Pokemon, znasz już zapewne podstawowe zasady i cel wymieniania kart talii. Czy jesteś więc gotów do swojego pierwszego starcia w zaawansowanej grze Pokemon?

„Gotta Catch ‘Em all!” (Trzeba je wszystkie złapać)

W zaawansowanej grze Pokemon jednym z twoich celów jest zebranie wszystkich kart. Podobnie jak zebranie każdego Pokemona w grze Game Boy. Lecz nie wszystkie karty gry Pokemon są równie łatwe do zdobycia. Karty Energii są najbardziej podstawowymi i najpospolitszymi kartami w tej grze. Karty Pokemonów, karty Ewolucji i karty Poskramiacza występują w czterech różnych rodzajach: karty pospolite zwykłe oznakowane są w prawym dolnym rogu znakiem okręgu. Mniej pospolite karty oznakowane są znakiem rombu, a rzadkie karty oznakowane są znakiem gwiazdki. Poza tym niektóre rzadkie karty są foliami z holograficznym nadrukiem. Te karty „holo” najtrudniej zdobyć i zgromadzić. Ponadto, pewna ograniczona liczba kart każdego zestawu Pokemon posiada symbol 1st edition, który wskazuje, że te karty są pierwszą edycją kart z tego zestawu. Te same karty mogą być ponownie wydrukowane w przyszłości, lecz już nigdy z symbolem 1st edition, co zapewnia, ze twoje karty pierwszej edycji zachowają swoją wartość!
Jeżeli głównie interesuje cię sama gra, zawsze jest wiele dobrych kart, które posiadają różny stopień częstości występowania. (Wiele z najbardziej popularnych Pokemonów – takich jak Pikachu, Charmander, Squirtle i Bulbasaur – są zwykłymi kartami). Zapewnia to, że gracze, którzy kupują różne ilości kart mogą nadal grać i dobrze się bawić oraz mieć równą szansę wygrania.

Co jest potrzebne, żeby móc grać?

Ty i twój przeciwnik będziecie potrzebować swoje własne talie, składające się z 60 kart, monetę do losowania i kilka oznaczników do oznakowania szkód wyrządzonych waszym Pokemonom.

Jak wygrać?

W grze Pokemon możesz wygrać na trzy różne sposoby. Po pierwsze, na początku  gry odkładasz 6 spośród swoich kart jako Nagrody. Za każdym razem, kiedy z Pokemonów twojego przeciwnika zostaje Znokautowany, bierzesz jedną ze s Nagród i dokładasz ją do kart, które masz w ręce. Po pobraniu wszystkich sześciu spośród swoich Nagród, wygrywasz grę! (W ten sposób wygrywa się większość partii). Po drugie wygrywasz również, jeżeli twój przeciwnik nie ma już żadnych Pokemonów do walki przeciwko twoim Pokemonom. I wreszcie wygrywasz, jeżeli przeciwnik przy rozpoczęci swojego kolejnego ruchu nie będzie już mieć żadnych kart w swojej talii.

Na czym polega gra Pokemon?

Ty i twój przeciwnik na zmianę gracie kartami ze swojej ręki. Niektóre z tych kart be Podstawowymi kartami Pokemonów (Basic Pokemon cards), kartami Ewolucji (Evolution cards), które czynią Pokemony większymi i silniejszymi, oraz kartami Energii (Energy cards), które pomagają im w walce. Możesz również grać kartami Poskramiaczy (Trainer cards) – te karty wykonują różne zadania, żeby pomóc ci wygrać. Możesz mieć wiele Pokemonów na stole w tym samym czasie, ale tylko jeden z nich (zwany „Aktywnym Pokemonem”) będzie walczyć dla ciebie w danym momencie. Pozostałe będą oczekiwać na twojej Ławce Rezerwowej, gotowe, żeby przystąpić do walki. Przy każdej swojej kolejce gry będziesz mieć szansę, żeby zaatakować swoim Aktywnym Pokemonem, który albo wyrządzi szkody Aktywnemu Pokemonowi twojego przeciwnika (zwanego „Pokemonem Obronnym” przez okres trwania twojego ataku) lub spowodować coś innego, jak na przykład Uśpić go, Zdezorientować, Sparaliżować lub Otruć. Jeżeli twój atak wyrządzi dość szkód, żeby Znokautować Obronnego Pokemona, będziesz mógł pobrać jedną ze swoich 6 Nagród. Kiedy zdobędziesz swoją szóstą Nagrodę (tzn. kiedy Znokautujesz 6 Pokemonów swojego przeciwnika), wygrywasz!

Jakiego rodzaju karty występują w grze

Podstawowe karty Pokemonów (Basic Pokemon) są najważniejszymi kartami. Walczą one dla ciebie w każdej kolejce przeciwko Pokemonom twojego przeciwnika.
Karty Ewolucji (Evolution cards) nakłada się na karty swoich Podstawowych Pokemonów (a czasami na inne karty Ewolucji). Czynią one twojego Pokemona większym i silniejszym.
Karty Energii (Energy cards) są dołączane do Pokemonów, aby dodać im energii, której potrzebują do użycia w atakach.
Karty Poskramiaczy (Trainer cards) są kartami jednorazowego użycia, które wykonują jakieś jednorazowe zadanie, po czym są odrzucane.


Rozpoczęcie gry

  • Przetasuj swoją talię i wyciągnij pierwsze 7 kart. Połóż pozostałe w talii karty przed sobą frontową stroną kart do dołu.
  • Jeżeli nie masz w ręku karty Podstawowego Pokemona (która ma napis „Basic Pokemon” w lewym górnym rogu), pokaż karty w ręku swojemu przeciwnikowi, przetasuj je razem z całą talią i wyciągnij nowe 7 kart. Twój przeciwnik może teraz wyciągnąć do 2 dodatkowych kart. Jeżeli nadal nie masz Podstawowego Pokemona w ręku, możesz powtórzyć ten sam proces, lecz twój przeciwnik będzie mógł wziąć do 2 dodatkowych kart za każdym razem!
  • Ty i twój przeciwnik wybieracie po jednej karcie Podstawowego Pokemona z kart trzymanych w ręku i kładziecie je frontową stroną karty do dołu. To będą wasze Aktywne Pokemony.
  • Każdy gracz, jeśli sobie tego życzy, może wybrać do 5 Podstawowych Pokemonów z ręki i położyć je frontową stroną do dołu na swojej Ławce Rezerwowej (jest to miejsce, gdzie Pokemony czekają, kiedy nie są Aktywnymi Pokemonami). Połóżcie sześć kart ze swojej talii przed sobą frontową stroną do dołu. To są wasze Nagrody, które weźmiecie, kiedy Pokemon przeciwnika zostanie Znokautowany. Nie wolno wam popatrzeć na kartę, która jest Nagrodą, dopóki jej nie zdobędziecie.
  • Rzućcie monetę, aby zadecydować kto zaczyna grę jako pierwszy. Możecie do tego użyć specjalnej monety Pokemona, jeżeli ją macie.
  • Odwróćcie wszystkie Pokemony, Aktywne i oczekujące na ławce Rezerwowej, które zostały umieszczone na stole.

Pozostaw miejsce na swój plik odrzuconych kart. Wszystkie twoje karty, które zostaną odrzucone z gry, bez względu na to z jakiego powodu będą odrzucone, pójdą na ten stos.

W trakcie gry będziesz kładł karty na stole. Wszystkie karty na stole, które znajdują się w polu Aktywnego Pokemona lub na ławce Rezerwowej uważane są za karty „biorące udział w grze”. Karty, które masz w ręce, twoje Nagrody oraz karty w stosie odrzuconych kart uważane są za karty ,,nie biorące udziału w grze”.

Karty Pokemonów, karty Ewolucji i karty Energii będą na stole – będą brały udział w grze – kiedy nimi zagrasz z ręki. Możesz ich używać w grze w każdej kolejce. Karty Poskramiacza jednak mogą być użyte tylko raz, po czym są odrzucane.

Możemy zacząć grę!

W trakcie gry ty i twój przeciwnik gracie na zmianę. W trakcie gry twojego przeciwnika, nie wolno ci robić nic poza wymianą swojego Aktywnego Pokemona, jeżeli zostanie Znokautowany (patrz niżej). Podczas swojego ruchu, wykonaj kroki, które podajemy poniżej.


Co możesz zrobić w trakcie swojej kolejki gry?


Możesz zrobić wiele rzeczy w czasie swojego ruchu! Na początek zawsze pociągasz kartę, a atakujesz na końcu. A oto wszystkie działania, które możesz wykonać:


1)Pociągnij kartę
2) Wykonaj dowolne z poniższych czynności w dowolnym porządku tyle razy ile sobie życzysz:

  • Połóż Podstawowego Pokemona na Ławce Rezerwowej
  • Dokonaj Ewolucji Pokemona biorącego udział w grze
  • Dołącz kartę Energii do Pokemona (tylko jeden raz w danej kolejce)
  • Zagraj kartą Poskramiacza
  • Wycofaj swojego Aktywnego Pokemona
  • Użyj Mocy Pokemona


3) Zaatakuj swoim Aktywnym Pokemonem
4) W tym momencie kończy się twój ruch


1) Pociągnij kartę
Zawsze zaczynasz swój ruch od pociągnięcia karty z talii. (Jeżeli na początku twojego ruchu wyczerpana jest twoja talia kart, gra jest zakończona, a twój przeciwnik wygrywa).

2) Wykonaj dowolne z poniższych czynności w dowolnym porządku tyle razy, ile sobie życzysz

Połóż Podstawowego Pokemona na Ławce Rezerwowej

Wybierz Podstawowego Pokemona z ręki i połóż go frontową stroną do góry na swojej ławce Rezerwowej. Nie możesz mieć równocześnie więcej niż 5 Pokemonów na ławce Rezerwowej, a więc możesz na niej położyć nowego Pokemona tylko, jeśli na ławce Rezerwowej masz 4 lub mniej Pokemonów.

Dokonaj Ewolucji Pokemona biorącego udział w grze

Jeżeli masz w ręku kartę, która mówi „Przeszedł Ewolucję od stadium…” a stadium…” jest nazwą Pokemona, który bierze już udział w grze, możesz zagrać tak z ręki i nałożyć ją na tego właśnie Pokemona. Nazywa się to ,,Ewolucja” Pokemona

Na przykład: Juliane ma kartę, która się nazywa Ninetales i która ma napis, Przeszedł Ewolucję od Vulpix”, a także ma kartę Vulpix w grze. Może ona nałożyć kartę Ninetales na kartę Vulpix

Kiedy Pokemon przechodzi ewolucję, zachowuje wszystkie karty dołączone do niego (karty Energii, karty Ewolucji itd.) oraz wszystkie szkody, które już mu wyrządzono, lecz kamy z poprzednich ataków i Moce Pokemona, od którego zaczyna ewolucję zostają odrzucone Wszystkie inne skutki ataku na tego Pokemona zostają odrzucone – Senność, Dezorientacja, Paraliż i Trucizna, lub też cokolwiek innego, co jest rezultatem ataku wykonanego przez jakiegoś Pokemona wcześniej.

Niestety, nie możesz przeprowadzić ewolucji Pokemona, który właśnie zagrał lub przeszedł ewolucję w tym ruchu. Poza tym, żaden gracz nie może przeprowadzić ewolucji Pokemona w swoim pierwszym ruchu. I w końcu, tak, możesz dokonać ewolucji Pokemona, który oczekuje na ławce Rezerwowej, ponieważ liczy się jako biorący udział w grze!

Dołącz kartę Energii do Pokemona

Weź kartę Energii z ręki i dołącz ją do jednego ze swoich Pokemonów biorących udział w grze (połóż ją pod kartą Pokemona).
W przeciwieństwie do większości działań, które możesz wykonać w trakcie swoje kolejki, tego możesz dokonać tylko jeden raz w trakcie jednej kolejki.

Zagraj kartą Poskramiacza

Kiedy chcesz zagrać kartą poskramiacza, wykonaj polecenie podane na karcie, a następnie odłóż ją na plik odrzuconych kart.

Wycofaj swojego Aktywnego Pokemona

Możesz wymienić swojego Aktywnego Pokemona jednym z Pokemonów oczekujących na Ławce Rezerwowej. Aby to zrobić, musisz odrzucić kartę Energii dołączoną do Aktywnego Pokemona, równą Kosztowi Wycofania, który jest podany w prawym dolnym rogu.

(Przeczytasz więcej na temat kosztów w części ,,Zaatakuj swoim Aktywnym Pokemonem”). Jeżeli nie możesz tego zrobić, nie możesz wycofać Pokemona. Pokemony bez Kosztu Wycofania nie muszą tracić Energii – mogą wycofać się ,,bez zapłaty”. Pokemon, który jest Uśpiony lub Sparaliżowany nie może się wycofać. Zdezorientowany Pokemon może spróbować wycofania się, lecz nie wiadomo, czy mu się to uda. (Dlaczego tak się może stać, zostanie wyjaśnione w dalszej części zasad).
Kiedy twój Aktywny Pokemon przechodzi na ławkę (bez względu na to, czy został wycofany, czy dostał się tam w inny sposób), zachowuje on wszelkie swoje karty Energii, karty Ewolucji i oznaczniki ilości szkód, które już posiada. Wszystko inne co związane jest z tym Pokemonem zostaje odrzucone – Sen, Dezorientacja, Paraliż, Trucizna lub wszystko inne co mogłoby być rezultatem wcześniejszego ataku innego Pokemona. Wszystko to zostaje anulowane. Jeśli wycofasz się, możesz nadal zaatakować w tej samej kolejce.

Użyj Mocy Pokemona

Niektóre Pokemony mają specjalną ,,Moc Pokemona”, której mogą użyć, kiedy biorą udział w grze. (Pamiętaj, że Pokemony oczekujące na ławce Rezerwowej także biorą udział w grze). Wiele z tych Mocy może być użyte przed atakiem. Każda moc Pokemona jest jednak inna, a więc powinieneś dokładnie przeczytać tekst, aby sprawdzić, jak każda moc działa.

Moc Pokemona nie jest tym samym co atak Pokemona, a więc jeśli użyjesz Mocy Pokemona, możesz nadal zaatakować!


3) Zaatakuj swoim Aktywnym Pokemonem

Jeżeli chcesz, twój Aktywny Pokemon może zaatakować Aktywnego Pokemona twojego
przeciwnika (zwanego również „Pokemonem Obronnym”). Jest to ostatnia czynność, jaką możesz wykonać w swoim ruchu – po niej nie możesz już nic zrobić. Możesz zaatakować tylko jeden raz w czasie swojej kolejki, a twój Pokemon może za każdym razem użyć tylko jednego ze swoich ataków. Aby zaatakować powiedz po prostu swojemu przeciwnikowi, który z ataków Pokemona zostanie zastosowany. Możesz zaatakować jedynie wtedy, kiedy masz przynajmniej taką ilość Energii dołączonej do swojego Aktywnego Pokemona, jaka jest potrzebna.

Wymagana ilość jest podana na lewo od nazwy ataku.

Dowolny rodzaj Energii (trawiasta, ognista, wodna, elektryczna, psychiczna, walcząca) lub bezbarwna – może być użyty do wymogu Energii Bezbarwnej. Jednak tylko Energia odpowiedniego rodzaju do być użyta przy wymogu tego rodzaju Energii. Na przykład, możesz zastosować atak z symbolami (ogień, ogień, bezbarwna) umieszczonymi obok niego tylko wtedy, kiedy ten Pokemon ma co najmniej 3 Energie dołączone do niego, z których co najmniej 2 Energią ognia.

Musisz mieć wymaganą ilość Energii dołączoną do Pokemona, aby zastosować jego atak, lecz nie musisz odrzucać kart Energi, żeby zaatakować. Karty dołączone do twojego Pokemona, o ile napis na karcie nie mówi czegoś innego.

Kiedy atakujesz, przeczytaj opis ataku, jaki stosujesz, aby wykonać go. Dla każdej szkody wynoszącej 10 punktów, jaką wywołuje atak twojego Pokemona (liczba podana na od nazwy ataku), połóż oznacznik szkody na Aktywnym Pokemonie swojego przeciwnika. Jeżeli jakiś Pokemon kiedykolwiek osiągnie szkody co najmniej równe jego Punktom Ciosów (na przykład, 4 lub więcej oznaczników szkody, znajdujących się na Pokemonie posiadającym 40 Punktów Ciosów), jest on natychmiast Znokautowany. Niektóre Pokemony mają Brak Odporności w stosunku do Pokemonów lub Odporność na Pokemony innego rodzaju. (Na przykład, Charmander ma Brak Odporności w stosunku do Pokemona wodnego). Pokemon Obronny otrzymuje podwójną szkodę ze strony Pokemona w stosunku do którego ma Brak Odporności, oraz otrzymuje o 30 punktów mniejszą szkodę, jeżeli ma w stosunku do niego Odporność.

Atak nie będzie zazwyczaj zależeć od kolejności czynności, jakie w nim wykonasz ale jeżeli jest zależny od kolejności, oto kolejność, w jakiej musisz go przemyśleć! Najpierw płacisz wszelkie koszty (na przykład, odrzucasz wszystkie karty Energii) zanim sprawdzisz, jakie skutki wywołuje atak. W następnej kolejna przed wszystkimi innymi skutkami, liczy się wyrządzona szkoda. Poza tym, Brak Odporności uwzględnia się przed wszystkimi innymi skutkami, które mogą wpłynąć na wielkość szkody.

Co się stanie, kiedy twój Pokemon zostanie Znokautowany?

Kiedykolwiek jeden z twoich Pokemonów zostaje Znokautowany, odłóż jego kartę Podstawowego Pokemona i wszystkie karty dołączone do niego (karty Ewolucji, karty Energii itd.) do swojego pliku odrzuconych kart. Twój przeciwnik bierze wtedy do ręki jedną ze swoich Nagród (nawet jeżeli sam Znokautowałeś swojego Pokemona!). Musisz potem zastąpić swojego Aktywnego Pokemona Pokemonem ze swojej Ławki. (Jeżeli nie możesz tego zrobić, ponieważ twoja Ławka Rezerwowa jest pusta, przegrywasz). Jeżeli twój Aktywny Pokemon i Aktywny Pokemon przeciwnika zostają znokautowane w tym samym czasie, gracz który rozgrywa aktualną kolejkę, zastępuje swojego Pokemona w ostatniej kolejności. Gracz, który rozgrywa aktualną kolejkę, również w ostatniej kolejności wybiera swoją Nagrodę.

4) Na tym kończy się twój ruch

Istnieją czynności, które można czasami wykonać po zakończeniu własnej kolejki, a przed rozpoczęciem ruchu przeciwnika. Po zakończeniu tych rzeczy zaczyna się kolejka twojego przeciwnika.


Co się dzieje po ruchu każdego gracza?

Po ruchu każdego gracza, jeżeli Aktywny Pokemon jest Otruty, poniesie on szkody, a jeżeli jest Uśpiony lub Sparaliżowany, może odzyskać siły. Następnie zaczyna się kolejka przeciwnika.


Jak działa Sen, Dezorientacja, Paraliż i Trucizna?

Niektóre ataki powodują Uśpienie, Dezorientację, Paraliż lub Otrucie Pokemona Obronnego. To wszystko nie dotyczy Pokemonów znajdujących się na ławce Rezerwowej, jedynie Pokemona Aktywnego. W istocie, jeżeli Pokemon przechodzi na ławkę Rezerwową wszystkie te skutki są odrzucone. Dokonanie ewolucji Pokemona również oznacza, że nie będzie on już Uśpiony, Zdezorientowany, Sparaliżowany, ani Otruty.

Sen

Jeżeli Pokemon Śpi, nie może atakować, ani wycofać się. Ułóż Pokemona bokiem, aby wskazać, że Śpi. Po ruchu każdego z graczy podrzuć monetę. Reszka oznacza, że Pokemon się budzi (przestaw kartę do właściwej pozycji), odwrotna strona monety – że nadal Śpi, a ty będziesz musieć czekać do zakończenia następnej kolejki, aby znowu spróbować go obudzić.

Dezorientacja

Jeżeli Pokemon jest Zdezorientowany, musisz podrzucić monetę za każdym kiedy chcesz spróbować nim zaatakować lub kiedykolwiek chcesz go wycofać Ułóż Zdezorientowanego Pokemona głową w twoim kierunku, żeby wskazać, że jest dezorientowany.

Kiedy próbujesz wycofać Zdezorientowanego Pokemona, najpierw musisz opłacić koszt Wycofania odrzucając karty Energii. Następnie podrzucasz monetę. Reszka oznacza, normalne wycofanie jest dopuszczalne. Odwrotna strona oznacza, że wycofanie nie jest możliwe i nie możesz próbować ponownego wycofania w tej kolejce.

Kiedy próbujesz atakować zdezorientowanym Pokemonem, musisz najpierw rzucić monetę. Reszka oznacza, że atak przebiegnie normalnie, lecz odwrotna strona monety oznacza, że Pokemon zaatakuje sam siebie i wyrządzi sobie szkodę w ilości 20 punktów (Jeżeli Pokemon ma Brak Odporności lub Odporność w stosunku do swojego własnego rodzaju, lub jeżeli jest jakiś inny efekt, który wpływa na atak, zastosuj je tak samo, jak przebiegałoby to normalnie).

Przy odwrotnej stronie monety Aktywny Pokemon wyrządza sobie 20 punktów szkody nawet, jeżeli normalnie jego atak nie wyrządza szkody (jak w przypadku ataku Wycofanie Pokemona Squirtle).

pozycje kart w grze karcianej pokemon trading card game karta sandshrew jako przykład

Sparaliżowany

Jeżeli Pokemon jest Sparaliżowany, nie może atakować, ani wycofać się. Ułóż Pokemona w poprzek, aby wskazać, że jest Sparaliżowany. Jeżeli Aktywny Pokemon jest Sparaliżowany, odzyskuje on siły po następnym ruchu swojego gracza. Możesz wtedy przestawić kartę do właściwej pozycji.

Oznacza to, że jeżeli twój Pokemon zostaje Sparaliżowany, nie będzie brał udziału w akcji przy twoim następnym ruchu, a po nim wróci do normalnego stanu.

Otruty

Jeżeli Pokemon jest Otruty, umieść na nim ,,znak otrucia” aby wskazać, że jest otruty. Dopóki Pokemon jest Otruty, przyjmuje 10 punktów szkody po każdym ruchu gracza, bez uwzględniania Braku Odporności i Odporności. Jeżeli atak może otruć Pokemona, który już jest otruty, nie zostaje on podwójnie otruty, lecz zamiast tego nowe otrucie zastępuje poprzednie.

Znak, którego używa się do oznaczenia otrucia musi wyglądać inaczej niż znak szkody.

Czy twój Pokemon może być równocześnie uśpiony i zdezorientowany?

Jeżeli Pokemon zostanie zaatakowany podczas, gdy jest Uśpiony, Zdezorientowany lub Sparaliżowany, a rezultatem nowego ataku jest Uśpienie, Dezorientacja lub Paraliż, poprzedni stan jest usunięty i tylko nowy się liczy. Jednak tylko te trzy efekty ataku są stanami, które wymazują się nawzajem. Na przykład, Pokemon może być Zdezorientowany i Otruty w tym samym czasie.

PRZESTAŃTERAZ CZYTAĆ! Masz teraz dosyć informacji, żeby zacząć grać, a więc rozegraj kilka partii, zanim przejdziesz do Zaawansowanych Zasad Gry!

Dlaczego jest tak wiele różnych kart?

Jedną z cech, które odróżniają grę Pokemon od innych gier w karty jest to, że w grze te gra się skolekcjonowanymi kartami. Oznacza to, że jest wiele różnych kart, które możesz kolekcjonować i wymieniać z kolegami lub koleżankami. Poza tym, nie jest ograniczonym do grania wyłącznie taliami, które się kupuje – możesz stosować wszystkie najróżniejsze karty, jakie posiadasz do stworzenia całkowicie nowych talii! Wiele zabawy z wymiany kart polega na tworzeniu różnych talii, które umożliwiają różne strategie.

Jak się kompletuje nową talię?


Twoja talia musi mieć dokładnie 60 kart, oraz nie możesz mieć w talii więcej niż 4-ech takich samych kart, poza podstawowymi kartami Energii (do podstawowych kart Energii należą trawiasta, ognista, wodna, elektryczna, psychiczna, walcząca, i bezbarwna ). Karta uważana jest za taką samą jak inna, jeżeli ma taką samą nazwę – nie ma znaczenia, że karty mają inne rysunki lub że pochodzą z innych zestawów.
Aby stworzyć nową talię, najpierw zwróć uwagę, że wszystkie karty nie będące kartami Poskramiacza mają na sobie różne rodzaje Energii. Twoja talia powinna prawdopodobnie zawierać jeden lub dwa podstawowe rodzaje Energii, oraz możesz dodać kilka Bezbarwnych Pokemonów, jeśli chcesz. Jeżeli wybierzesz tylko jeden rodzaj Energii, będziesz zawsze mieć właściwy rodzaj Energii dla swoich Pokemonów, lecz nie będziesz mieć różnorodności. Jeżeli masz kilka rodzajów Energii, będziesz mieć do wyboru więcej Pokemonów, lecz będzie trzeba się liczyć z ryzykiem niemożności wyciągnięcia właściwej Energii dla swojego Pokemona. Musisz także zapewnić, aby talia miała dostateczną ilość kart Energii (większość talii wymaga 25 do 30).
Po wyborze swoich rodzajów Energii, wybierz karty Pokemonów i Poskramiaczy, które dobrze współdziałają. Czy chcesz stworzyć wielkiego Pokemona, który zdruzgocze twojego przeciwnika? W takim przypadku włóż do talii dużo kart Ewolucji i kilka kart Poskramiaczy, takich jak Pokedex, które pomogą ci znaleźć te karty Ewolucji. Czy chcesz wyrządzić dużo szkód Pokemonom przeciwnika w szybkim tempie? Wybierz w takim razie Pokemony, które nie potrzebują przechodzić Ewolucji oraz takie karty jak PlusPower, które wywołują dodatkowe szkody. Po utworzeniu swojej talii, graj nią jak najczęściej przeciwko jak największej ilości innych talii. Sprawdź co działa, a co nie i następnie wprowadź zmiany. Jeżeli będziesz nieustannie nad tym pracować, stworzysz talię, która pozwoli ci udowodnić każdemu, że jesteś największym Mistrzem Pokemonów wszechczasów!

Zaawansowane zasady gry

Ta część odpowiada na pytania, które nie są zadawane zbyt często ale mogą się wyłonić więc na pewno będziesz zadowolony, że otrzymałeś odpowiedzi!

W jakim porządku przeprowadza się atak?

Dokładne kroki, które musisz wykonać przy ataku podane są poniżej. W większości przypadków nie będzie miało znaczenia, w jakim porządku wykonujesz te lecz jeśli musisz przeprowadzić naprawdę skomplikowany atak, postaraj się wyko czynności w porządku podanym niżej, a wszystko pójdzie dobrze.
a) Oznajmij, który atak zostanie zastosowany przez twojego Aktywnego Pokemona Upewnij się, że twój Pokemon ma dość kart Energii dołączonych aby mógł być użyty w tym ataku.
b) Jeżeli to konieczne, dokonaj decyzji, które wymagane są przy wykonaniu tego atak (Na przykład, atak Amnesia Pokemona Poliwhirl mówi „Wybierz I z ataków Pokemona Obronnego”. A więc w tym momencie dokonujesz wyboru).
c) Jeżeli to konieczne, zrób wszystko, czego atak wymaga, aby można go było przeprowadzić (Na przykład, odrzuć karty Energii, jak tego wymaga atak Ember Pokemona Charmander, który każe ci odrzucić jedną kartę Energii Bezbarwnej, aby można go było zastosować).
d) Jeżeli to konieczne, zastosuj wszelkie efekty, które mogłyby zmienić lub anulować atak. (Na przykład, jeżeli twój Pokemon w poprzednim ruchu doznał ciosu od Pokemona Sandshrew w ataku Sand, atak ten mówił, że jeżeli spróbujesz zaatakować tym Pokemonem w następnej kolejce, powinieneś podrzucić monetę, jeżeli otrzymasz reszkę, atak twojego Pokemona nic nie osiągnie),
e) Jeżeli twój Aktywny Pokemon jest Zdezorientowany, sprawdź, czy atak się nie powiedzie.
f) Zrób to, czego wymaga opis ataku. Najpierw wykonaj całość szkody, następnie przeprowadź wszystkie inne efekty, a na końcu Znokautuj dowolnego Pokemona, który ma szkody większe lub równe jego Punktami Ciosów.

Jak oblicza się szkody?

Zazwyczaj ilość szkód, wyrządzonych przez atak nie będzie zależeć od porządku, w jakim wykonujesz czynności. Jednak, jeśli musisz przeprowadzić naprawdę skomplikowany atak w którym wiele elementów może wpłynąć na szkody, postaraj się wykonać czynności porządku podanym niżej (opuść te czynności, które nie dotyczą danego ataku).
a) Zacznij od podstawowej szkody. Jest to liczba podana na prawo od nazwy ataku- albo też, jeżeli obok liczby tej znajduje się znak x, -, + lub ?, jest to ilość szkód, jakich atak każe ci dokonać.
b) Zastosuj wszystkie efekty, które są opisane na karcie Aktywnego Pokemona i mające wpływ na podstawowe szkody, jakie są zadawane (na przykład, Taniec Swords Dance Pokemona Scyther). Następnie, jeżeli podstawowa szkoda wynosi 0 (lub jeśli atak nie wyrządza żadnej szkody), możesz przestać obliczać szkody. Na tym skończyłeś. W przeciwnym razie, kontynuuj.
c) Możesz podwoić szkody, jeśli Pokemon Obronny ma Brak Odporności w stosunku do rodzaju Pokemona, jakim jest Aktywny Pokemon.
d) Możesz odjąć 30 punktów od ilości szkody, jeśli Obronny Pokemon ma Odporność w stosunku do takiego rodzaju Pokemona, jakim jest Aktywny Pokemon.
e) Oblicz efekty kart Poskramiaczy dołączonych do Aktywnego Pokemona.
f) Oblicz efekty kart Poskramiaczy dołączone do Obronnego Pokemona.
g) Uwzględnij wszelkie efekty, które są skutkiem ostatniego ataku Obronnego Pokemona (na przykład, atak Harden Pokemona Onix) lub wszelkie odpowiednie Moce Pokemona.
h) Dla każdej szkody wynoszącej 10 punktów, które wywołał dany atak, połóż jeden znak liczący szkody na Pokemonie Obronnym. (Jeżeli w tym momencie wyrządzone kody wyniosą mniej niż 0, nie rób nic).
i) Po wyrządzeniu szkód, jeżeli atak wywołuje skutki inne niż szkody, zrób to wszystko w następnej kolejności.

Jak można się wycofać wykorzystując karty Podwójnej Energii?

Płacenie Kosztów Wycofania może być nieco dezorientujące przy użyciu kart Podwójnej Energii. Opiszemy więc, jak to działa: odrzucaj karty Energii po jednej, aż opłacisz Koszt Wycofania (a może nawet więcej). Po opłaceniu kosztu, nie możesz odrzucać już wiece kart. Na przykład, załóżmy, że twój Pokemon ma Koszt Wycofania wynoszący 2x Bezbarwna Energia  oraz ma dołączone dwie karty Energii Walczącej oraz kartę podwójnej Bezbarwnej Energii. Możesz zapłacić Koszt Wycofania na kilka sposobów – przez odrzucenie kart 2x Energii Walki , lub przez odrzucenie jednej karty Energii Walki, a potem karty Bezbarwnych Energii. Nie możesz jednak odrzucić wszystkich trzech kart.

Co się stanie, jeśli nie można wykonać tego, co nakazuje karta?

Czasami opis na karcie każe ci pociągnąć z talii więcej kart niż liczba kart, jaka w niej pozostaje lub poszukać kart, których nie masz w swojej talii. jeżeli stanie się coś takiego zrób to co jest możliwe, (pociągnij z talii tyle kart, ile ci pozostaje lub weź te karty, które masz w swojej talii) i kontynuuj grę w normalny sposób. Pamiętaj, że przegrywasz, jeśli nie możesz pociągnąć karty na początku swojego ruchu, ale nie wówczas, gdy karta nakazała ci zrobienie tego.

Co się stanie, jeżeli żaden z graczy nie otrzyma do ręki Podstawowego Pokemona w swoich pierwszych 7 kartach?

Czasami ani ty, ani twój przeciwnik nie dostaniecie do ręki Podstawowego Pokemona w swoich pierwszych siedmiu kartach. Jeżeli tak się stanie, obaj gracze tasują swoje karty i biorą 7 nowych kart. W takim przypadku żaden z graczy nie ciągnie dodatkowych 2 kart. Trzeba powtarzać ten proces, dopóki co najmniej jeden gracz nie otrzyma karty Podstawowego Pokemona w swoich pierwszych siedmiu kartach. Jeżeli drugi gracz nadal nie ma karty Podstawowego Pokemona w ręce, ten gracz może przetasować talię i wyciągnąć 7 nowych kart, lecz gracz, który już ma Podstawowego Pokemona, może pociągnąć dwie dodatkowe karty, jak zwykle. Kontynuuj ten proces, dopóki obaj gracze nie będą mieli Podstawowego Pokemona w swoich pierwszych siedmiu kartach.

Co się stanie, jeżeli obaj gracze zwyciężą w tym samym czasie?

Zwyciężasz, kiedy bierzesz swoją ostatnią Nagrodę lub kiedy twój przeciwnik nie może wymienić swojego Znokautowanego Pokemona Pokemonem ze swojej Ławki. Może się jednak zdarzyć, że obaj gracze ,,zwyciężą” w jeden z tych sposobów w tym samym czasie. Jeżeli zdarzy się coś takiego, zagrajcie „Nagłą Śmierć” Zwycięża ten, który wygra obydwoma sposobami, podczas gdy przeciwnik tylko jednym. Co to jest Nagła Śmierć?
Jeżeli rozegrana zostanie gra Nagła Śmierć, rozegrajcie nową grę Pokemon, lecz w grze tej każdy gracz posiada tylko 1 Nagrodę zamiast normalnych 6. Z wyjątkiem liczby Nagród, należy traktować grę w Nagłą Śmierć tak samo, jak normalną nową grę Pokemon. Ustawcie wszystko tak samo jak poprzednio i użyjcie podrzucenia monety, aby ustalić, kto zacznie jako pierwszy. Zwycięzca tej gry jest ogólnym zwycięzcą. Może się zdarzyć, że gra Nagła Śmierć skończy się tak, że trzeba będzie rozegrać następną Nagłą Śmierć; w takim przypadku, po prostu kontynuujcie grę Nagła Śmierć, aż kto zwycięży.

Czy jesteś gotów, żeby zostać Mistrzem Pokemonów?


Aktywny Pokemon: Twój Pokemon, który wyprzedza wszystkie inne Pokemony. Tylko Aktywny Pokemon może zaatakować
Dołączyć: Wziąć kartę z ręki i położyć ją na jednym z Pokemonów biorących udział w grze.
Atak: 1) Natarcie twojego Aktywnego Pokemona, który walczy przeciwko Aktywnemu Pokemonowi twojego przeciwnika; 2) Tekst napisany na każdym Pokemonie, który mówi, jak przebiega i czego dokonuje atak (Pokemon może mieć jeden lub dwa ataki na karcie).
Karta Podstawowej Energii: Karta Energii zwana Trawa, Walka. Ogień, Woda Piorun lub Siły Psychiczne
Karta Podstawowego Pokémona (Basic Pokémon): Karta, którą możesz zagrać bezpośrednio z ręki w swojej kolejce wprowadzenia Pokemona do gry. Patrz Karta
Ewolucji.
Ławka Rezerwowa: Pokemony, które biorą udział w grze lecz nie walczą aktywnie, oczekują właśnie tutaj. Są one gotowe, żeby ruszyć do walki, jeżeli Aktywny
Pokemon wycofa się lub zostanie znokautowany.
Szkoda: Kiedy jeden Pokemon atakuje drugiego, na ogół spowoduje jakieś jego uszkodzenie. Jeżeli Pokemon ma całość szkody większą niż lub równą jego
Punktom Ciosów, zostaje Znokautowany.
Obronny Pokemon: Aktywny Pokemon twojego przeciwnika podczas twojego ataku.
Odrzucone karty: Plik kart, które odrzucono. Te karty są zawsze położone frontową stroną do góry. Każdy może popatrzeć na te karty w dowolnym momencie
Karta Energii (Energy card): Karty, które dodają Pokemonom energii i sił do ataku Patrz karta Podstawowej Energii.
Karta Ewolucji (Evolution card): Karta, którą kładzie się na karcie podstawowych Pokemonów (a czasami na innej karcie Ewolucji), aby uczynić ją silniejszą
Punkty Ciosów: Liczba, którą ma każdy Pokemon i która określa, ile uszkodzeń może on otrzymać zanim zostanie Znokautowany.
Branie udziału w grze: Karty na stole uważane są za karty biorące udział w grze. Podstawowe Pokemony, karty Ewolucji i karty Energii nie mogą być użyte, o ile nie biorą udziału w grze. (Karty twojej talii, twój plik odrzuconych kart i twoje Nagrody nie są uważane za karty biorące udział w grze, jakkolwiek są w grze Twoje Pokemony oczekujące na ławce Rezerwowej).
Znokautowanie: Jeżeli Pokemon doznał szkód większych lub równych jego Punktom Ciosów, zostaje znokautowany i przechodzi do pliku odrzuconych kart jego gracza razem z wszelkimi dołączonymi do niego kartami. Kiedy jeden z Pokemonów twojego przeciwnika zostaje znokautowany, ty bierzesz jedną ze swoich nagród.
Pokemony: Kolorowe stworzenia, które walczą dla ciebie w grze w karty Pokemon. Reprezentowane są w grze przez karty Podstawowych Pokemonów i karty Ewolucji. Moc Pokemona: Specjalne zdolności, które posiadają niektóre Pokemony. Są one opisane w tym samym miejscu, co opis ataku, ale zawsze znajdują się przed nimi słowa „Moc Pokemona”, aby wiadomo było, że nie opisują ataku.
Nagrody: Sześć kart, które odkłada się na początku gry. Za każdym razem, kiedy Pokemon twojego przeciwnika jest z jakiegokolwiek powodu Znokautowany, ty bierzesz do ręki jedną ze swoich Nagród. Kiedy bierzesz swoją ostatnią Nagrodę wygrywasz!
Odporność: Jeżeli Pokemon ma odporność, ponosi szkody o 30 punktów mniejsze, kiedykolwiek jest zaatakowany przez Pokemona pewnego rodzaju, ale innego niż on sam. Odporność jest zaznaczona u dołu, w środku karty.
Wycofanie się: Ma ono miejsce, kiedy wymieniasz swojego Aktywnego Pokemona na jednego z Pokemonów siedzących na Ławce Rezerwowej. Aby wycofać się, musisz odrzucić Energię równą liczbie Kosztów Wycofania się wycofywanego Pokemona, która podana jest w prawym dolnym rogu karty.
Nagła Śmierć: Czasami obaj gracze wygrywają w tym samym czasie. W takim przypadku, rozgrywa się krótszą wersję gry zwaną „Nagłą Śmiercią” (w której użway się tylko 1 Nagrody zamiast 6).
Karta poskramiacza (Trainer card): Są to karty, którymi grasz podczas swojej kolejki wykonanie instrukcji podanych na karcie, a następnie odrzucasz je.
Odporności: Jeżeli Pokemon ma Brak Odporności, otrzymuje podwójną ilość szkody, kiedy jest zaatakowany przez Pokemona pewnego innego typu niz on sam Brak Odporności jest zaznaczony w lewym dolnym rogu karty.

Scroll to Top